Alla ansvarar för sig själva...

Gott Nytt till er!!!
Nu är det 2009 & jag kan gladeligen säga att jag äntligen är ickerökare....
Det var inget nyårslöfte... Detta är något jag har lovat sedan mars 2008.....


Få se här... Vad hände 2008....

Jag har förlorat både familjemedlemmar & vänner...
Döden tar alltid hårt på en...
Men när det är många samtidigt så orkar man inte alltid...

Hela 2008 har varit en resa...

Jag har förlorat en vän...
Hon var en god vän...
Många gånger kan en människa svika, men det finns en gräns för hur mycket en människa klarar...
Jag vet inte vad som hände riktigt...
Men helt plötsligt så stod jag där, oskyldigt anklagad...
Jag vet sanningen om det, hon också...
& de runtomkring...
Jag hoppades länge att jag skulle få tillbaka henne som vän...
Men jag insåg att jag ville inte det...
Hon har gjort mig riktigt illa... tyvärr....
Hon VAR en underbar människa...
Nu är hon någon jag inte ens känner....
Jag skulle inte vilja ha henne som vän om någon så kastade henne efter mig...


Men 2008 har även varit underbart!

Jag har blivit lovad, & jag har avgett löfte...
Mitt liv tar nya vägar nu, & jag har aldrig varit så lycklig som jag är idag...

Jag hade inte velat byta ut detta mot något alls...



Alla människor ansvarar för sitt eget.
Sina egna tankar & sina egna handlingar.
En människas ord & åsikter behöver inte vara mina...


Därför C....
Vad M har skrivit som kommentar i din blogg kan jag faktiskt inte ansvara för...
Jag vet iallafall att det var inte menat som något hot...
Utan mer som att dina barn ska inte behöva lida för ditt förflutna lika lite som jag & min lilla syster skall behöva lida för M´s förflutna...

& sen har jag inte sagt att du har hotat mig, eller något i den stilen...
HON har bildat sig en egen uppfattning efter att ha läst din & S´s blogg!!!!
Så hennes ord, tankar & åsikter kan jag inte ansvara för...
Hon är en egen individ!

Du skriver att du är vuxen.. Det betvivlar jag inte för fem öre...
Men borde du då inte ha lärt dig att inte lyssna på rykten då de inte alltid stämmer...
Men visst, ingen rök utan eld...
Men å andra sidan.... Vad som har hänt i någons förflutna borde inte ge den personen en stämpel för livet...


Men tyvärr så är det så...
Oavsett om det var 5 dagar, 5 månader, 5 år sedan du gjorde en sak.
Var det inte accepterat utav samhället så kommer den stämpeln alltid att finnas där...




Men okej...
"någon" tycker att jag ljuger... Jo jag vet h*n sa det till mig själv...
H*n talade om för mig att det finns ingen sjukdom som heter Borderline. (Det har jag hittat på själv... )
Mina vaginala skador har jag hittat på (h*n är tydligen min gynekolog också?)

Jag går tydligen på droger..? ( kan lämna blodprov om det är så)
Min dotter har tydligen handikapp... (?????)
Båda mina barn har fått men för liv, såsom fysiska & psykiska skador (????)

Men vem är det som ljuger... jo det är väll klart!
Jag, som har hittat på en sjukdom som MÅNGA kvinnor & även en del män lider utav!!!!

Ööh, låter rimligt va... Eller inte!!!!




Vad jag har lärt mig....

Jag vet vilka mina sanna vänner är...
Vilka som ljög. Vilka som var falska,....

Jag behöver inte många vänner..
De vänner jag har håller jag varmt om hjärtat!
De finns i mitt hjärta & i mina tankar.
De fins där & de ställer upp för mig.

Sen har vi de som ljög-.-.
De som sa att de alltid skulle finnas där...
Som vände ryggen till när jag bad om råd....
Som lovade & svek....
Som ljög mig rakt upp i ansiktet...
De som spelade ett spel...

Jag är bättre än er...
Men jag hoppas att ni kan känna inre frid någon dag, så ni kan bli lyckliga...

Jag skall be för er                                                                                                                                            ;)


Nu skall jag fortsätta här...
Hoppas ni alla har fått en underbar start på år 2009!!!!

Puss & Kram Lilla My


Kommentarer
Postat av: H

jag vet vad borderline kan göra, och jag vet vilket helvete vardagen blir

du är stark som kan ha både man och barn

2009-01-07 @ 22:56:22
URL: http://llusionen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0