Fosterställning

Vad ser ni?
När ni vaknar på morgonen, vad ser ni då?
När ni tar första steget utanför eran dörr?
När ni möter en annan människa vad ser ni då?
När de första knopparna slår ut på våren?
När ni ser en annan människa gråta, vad tänker ni då?


Jag har legat i en psykisk fosterställning på tok för länge,
nu har jag rätat ut min psykiska kropp igen.
Jag sitter upp, på min sängkant, tittar ut genom fönstret,
ser solen, hör fåglarna...
Jag ser att snön smälter på taken...
Jag drar ett djupt andetag.
Sinnesfrid.

Våren är på väg.

Någon sitter på en gunga & gråter.
Jag hör det inte, men jag ser det.
Skälvningarna. Ryckande axlar & ett tungt huvud...

Kan jag ta bort smärtan?
Troligtvis inte.

Ett litet hej. tyst försiktigt, hej.

Flicka fyrar av ett litet leende, ser på mig med stora blå ögon.
& säger.
Tack.

Hon torkar sina tårar & går...

Jag fortsätter gå igenom det allt tunnare snötäcket...

Vart är jag på väg?

Det svarta hålet i mitt bröst blir allt mindre.
Det gör inte lika ont längre...

Det kan jag tacka för...
Allt jag har i mitt liv, betyder så mycket för mig.

Jag har två starka friska vackra barn.
Jag har underbara friska vänner.
Jag har en familj som bryr sig...

Jag har ... <3 ....


Jag har förlorat mycket i mitt liv,

Men nu SKA det vända...


Jag tackar livet!

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är bra Martiina, sträck på dig och var stolt över det du har uträttat, istället för att ha ångest över det du inte har uträttat!

Du förtjänar lycka!

Kram!

2009-02-23 @ 17:40:40
URL: http://evapetracaroline.blogspot.com
Postat av: Zandra

Hej!

Hoppas allt är bra!

Det finns frågor i min blogg som du görna får svara på=) Kram, kram

2009-02-26 @ 10:32:49
URL: http://zockervadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0