Tack vare dig

För alla de gånger du stod bakom mig
För alla sanningar att du fick mig att se
För all den glädje du gav mig i mitt liv
För alla fel du gjorde rätt
För varje dröm som du har gjort sann
För all den kärlek du gav till mig
Jag kommer vara dig evigt tacksam
Du var den som höll mig uppe
Aldrig  lät mig falla
Du var den som såg mig igenom allt


Du gav mig vingar och fick mig att flyga
Du rörde vid min hand jag kunde röra vid himlen
Jag hade tappat min tro, du gav den tillbaka till mig
Du sa att ingen stjärna var utom räckhåll
Du stod bakom mig
Jag fick din kärlek jag hade allt
Jag är  tacksam för varje dag du gav mig
Jag kanske inte vet så mycket
Men jag vet att allt det var sant
Jag var välsignad eftersom jag var älskad av dig

Du var min styrka när jag var svag
Du var min röst när jag var stum
Du var mina ögon när jag var blind
Du såg det bästa som fanns i mig
Lyftas upp mig när jag inte kunde nå
Du gav mig tro för du trodde
Jag är allt jag är idag
För att du älskade mig


Pappa, du är evigt saknad. För alltid älskad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0